A felgyorsult társadalom kommunikációi – Twitter és Instagram

Facebook, YouTube, Twitter, Instagram, Snapchat, LinkedIn – azok a felületek, amelyek mára kulcsfontosságúakká váltak nem csupán a vállalkozások, hanem az egyéni felhasználók számára is. A közösségi oldalak a korábban megszokott egyirányú kommunikációt kétirányúvá tették, lehetőséget kínálva a gyors, közvetlen kapcsolattartásra gyakorlatilag a nap 24 órájában.

Az Instagramot manapság főként a 18-29 év közötti korosztály használja. 2010-es indulása óta világszerte több mint hétszázmillió felhasználója van, Magyarországon nagyjából 900 ezer ez a szám.

Alapvetően egy okostelefonos alkalmazás, amelyen elsősorban fényképeket lehet megosztani. Ehhez szűrők, effektek, feliratok állnak rendelkezésre, de a készítés helye és ideje is leírható. Elsősorban kulcsszavas képaláírás adható, hashtagelés formájában. Az alkalmazás lehetőséget nyújt közvetlen beszélgetésekre is, sőt ma már videók is feltölthetőek rá.

Nagyszerűen használható marketing célokra. A nagyobb külföldi márkák már saját profiljukon keresztül osztják meg tartalmaikat, tökéletesen kiegészítve így a Facebook-on vagy Twitter-en zajló kommunikációt.

Az Instagram és más közösségi oldalak között jól működik az átjárás. Ugyanakkor fontos tudni, hogy ez a típusú kommunikáció sokkal inkább alkalmas a márkaépítésre és PR jellegű célok támogatására, sem mint a konkrét eladásösztönzésre.

A valamivel idősebb korosztályok által is kedvelt Twitter régebbinek számít. A 2006-ban alapított ismeretségi hálózaton és mikroblog-szolgáltatáson legfeljebb 140 karakteres bejegyzéseket – tweeteket vagy csiripeket – tehetünk közzé akár SMS-ben, internetelérés nélkül is.

A felhasználók egymás követői. Akit követünk, annak a tweetjeit láthatjuk az üzenőfalunkon, ő viszont csak akkor látja a mi bejegyzéseinket, ha ő is követ minket.

A Twitter hatalmas népszerűsége annak is köszönhető, hogy a fejlesztők idejében elérhetővé tették a annak alkalmazásprogramozási felületét, így új fejlesztések jelentek meg a felhasználók igényeinek megfelelően.

Akármelyik felületet is használjuk, az online lüktetéssel való együttélés elkerülhetetlen. Hogy éppen milyen felület miért népszerű, azt az aktuális trendek határozzák meg. Az egyetlen eldöntendő kérdés az, hogy mi a célunk azzal, hogy kipakoljuk az életünket a világhálóra…

Szerző: bb

Forrás:

http://marketingmorzsak.hu/

http://hellobiznisz.hu/

https://www.klikkmania.hu/

Leave a Reply

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A SÜTIKRE VONATKOZÓ INFORMÁCIÓK
A süti olyan kisméretű szöveges fájl, mely egy weboldal meglátogatásakor települ az eszközére. A sütik az eszköz azonosításában segítenek. A sütik segítenek a különböző információk megjegyzésében, amikor egy weboldalról más oldalakra navigál, vagy amikor később visszatér a weboldalra. A sütik nem tartalmaznak személyes információkat, és nem használhatók programok futtatására vagy vírusok terjesztésére.
A weboldalon használt sütik Ezen a weboldalon a működéssel, webes elemzéssel és marketinggel kapcsolatosan számos célra felhasználunk sütiket. A sütikről bővebben a három fül alatt olvashat. A sütiket kategóriákba soroltuk, ahol megtalálja a nevükre, lejáratukra, céljukra és a vállalatukra vonatkozó információkat.
A sütik letiltása a böngészőben Ha le szeretné tiltani a sütik használatát, módosítania kell az engedélyeket a böngésző beállításaiban. A sütik szabályozásával kapcsolatos bővebb információért lásd: http://aboutcookies.org/. Ha letiltja a böngészőben a sütiket, a weboldalak meglátogatásakor az eszközét nem fogják nyomon követni. Azonban ne feledje, hogy a sütik letiltásával elképzelhető, hogy a weboldal bizonyos funkció nem fognak megfelelően működni.

Bezárás